16.9.07

اعتذار&تهنئه&كلمتين كده عن الدراسه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
طبعا بعتذر فى الاول عن انقطاعى الفتره اللى فاتت لانى كنت مسافر وطبعا جيت على اول الدراسه يعنى كانوا يومين ملخبطين شويه
انا بس عاوز اهنئكم بحلول شهر رمضان الكريم اعاده الله علينا بالخير واليمن والبركات
وانا عارف انها جت متاخره بس معلش اعذرونى
وليه تهنئه خاصه للجماعه اللى بيحبوا الدراسه بمناسبه بدايه العام الدراسى الجديد اللى شكله كده حيبقى زى العسل
وطبعا كلنا بنحب الدراسه وايام الدراسه
بس كل واحد ليه سبب فى حبه للدراسه
يعنى فى اللى بيحبها علشان المذاكره ودول حسب ما اظن قليلين اوى وتقريبا بينقرضوا
وفى اللى بيحبها علشان الانشطه اللى ممكن تمارسها فى ايام الدراسه سواء فى المدرسه او الكليه
يعنى امثله بسيطه للانشطه اللى ممكن تمارسها فى المدرسه على ايامى انا يعنى محنا خلاص عجزنا وبقينا فى كليات عموما الانشطه هي
اولا: اهم الانشطه النوم بجد احلى نوم النوم فى الفصل وده طبعا نتيجه ارتفاع مستوى التعليم فى المدارسه بدرجه فوق الممله
ثانيا: التفنن فى اختراع الوسائل اللذيذه اللى تخليك تاكل والمدرس ميشوفاكش
ثالثا: ده بقه نشاط خاص فى بالولاد وده نشاط عالى المستوى وهوا اختراع انظمه شدبده الدقه للتزويغ وما الى ذالك من النط من فو السور او الكانتين
او الطريقه الغريبه اللى كنت والله بشوفها بش هيا طريقه بدائيه اوى وليا تحفظ عليها
كان الطلبه يقفوا جنب الباب واول ما يتفتح يحصل هجوم شنيع عباره عن طوفان من الطلبه ويزقوا كل اللى يقف قدامهم من مدرسين وما الى ذالك
يعنى نشاط غريب وانا بالامانه ماحولتش اجى جنبه لانه للمحترفين بس
اخر نشاط هوا المذاكره فى الفصل وده نشاط محترم جدا للناس الهادفه والطموحه لغد افضل
وطبعا مش حقولكم على الانشطه فى الكليه بتبقى عامله ازاى .اظن ان الاغلب فى كليات وعارف
او اتخرج وبرضه عارف
بس مش عارف انا حاسس ان السنه دى فى الكليه كئيبه ليه؟ دا عندى انا فى الكليه يمكن حاله خاصه
عموما بعد التهيس ده كله
بجد اتمنى اننا كلنا نحقق اللى بنطمح ليه فى المجال اللى احنا فيه وبتمنى ان شاء الله ان ربنا يكرمنا فى الشهر الكريم ده ويقدرنا على عمل الخير
فى النهايه احب بس اودع صديقى العزيز كده سبونسر اللى ساب التدوين الفتره اللى جايه بجد يا محمد حنخسرك كتييير
طلب صغير بس
يا اهلاويه ادعوا اننا نغلب الزمالك بكره لان بجد مش حينفعنا الا الدعاوى واللى ملهومش فى الكوره ووجع الدماغ ده يدعى برضه للاهلى يعنى من باب التجديد

13 comments:

sa'7so'7te said...

welcome back ya 3am
we kol sana wenta tayyeb ya shexawe

ana kaman 7assa elsana hateb2a momella moooooooooot
yemken el3eb f saidaletna

2amma 3an el2ahly f elmatsh 3adda 5alas bs yarab elesma3ele yeksab elzamalek wel2ahly

Mohamed Elshal (shix) said...

sa'7so'7ty
يا هلا بيكى
اخيرا عرفت بتشجعى مين
ماشى الاسماعيلى فرقه محترمه وبتلعب كوره لذيذه وجميله انما تكسب الاهلى فعذرا هذا من درب الخيال ان شاء الله
سلام

ياسر مدني ...دينامو الإخوان said...

أدعوك وأدعو كل الزوار إنهم يلحقوا فوازير رمضان وكل اللي فاتوا فزوره ممكن يلحق يحلها عشان كل فزوره ممكن تلحأها خلال عشر أيام وإن فزورهأول يوم رمضان حنأفل باب الحل بعد يومين

وبفكركم بردوا إن الجوايز جامده ..وإن الوازير عباره عن خلق وصحابي

زحل الفلكي said...

مبرووووووووووك للاهلي

وكل سنه وانت طيب

keda-sponsor said...

شيكس باشا

عامل إيه يا واد ... صحيح أنا كنت لسه قاعد معاك النهارده ... بس مش مشكله .... و بغض النظر عن كرهي للكوره بعد ما قطعتوا فرقتنا في ملعب الكوره الخماسيه إلا أني فرحان قوي أنا الزمالك خسر .... معرفش .... عمل لي راحه نفسيه كبيره

شكرا على الوداع المؤثر ده ... انا هبقى موجود على الساحه ... لس لماما و غبابا على رأي أجدادنا العرب

سلام يا باشا

و بإذن الله هنقطعكوا يوم الأحد القادم في الشمندوره ... تبقى إعلن النتائج على البلوج عندك .... يا إما هرجع للتدوين مخصوص علشان أعلنها و بعدين أعتزل تاني .... ماشي يا كابتن

هتشوفوا الفرقه بالنيولوك


سلام يا بوب

Mohamed Elshal (shix) said...

زحل الفلكى
الله يباريك فيك يا باشا ويارب دايما االاهلى يبفرحنا

Mohamed Elshal (shix) said...

keda
ايه يا باشا منور والله
ونصيحه يا ابنى بلاش تقول فرحان الزمالك خسر وقول الاهلى كسب اصل اخواننا الزمالكويه مبيحبوش ان يتقال عليهم انهم بيخسروا
نوع من الكسوف
ماعلينا
بلنسبه ليوم الحد اللى جاى فى الشمندوره ففرقتنا ناقصه الاعب الهداف وزه بس احنا استقطبنا لاعب جامد طحن اسمه حورس
وربنا يسهل
والله انا خايف منكوا
يا راجل دا انتوا المدافعين عندكوا بيجيبوا جوان ده حتى جنك المره اللى فاتت كان جامد طحن
بس حنوريكوا
سلام يا باشا

mohamed alhaddad said...

كل سنه وانت طيب

الحمد لله الماتش خلص والاهلى كالعاده فاز
طبيعى يعنى
وطبيعى برده ان الزمالك يعمل مشكله
عادى
وانهم يقولوا الجون اوف سيت
وضربه الجزاء مش صحيحه
وان ليهم ضربه جزاء
وأننا أدينا للحكم فلوس

كل ده عادى جدا

بس يارب نكسب الماتش الجاى على الأتحاد الليبى

break said...

ويلكم باك
و كل سنة وانت طيب
و رمضان كريم
انا حسة السنة دى هتبئا جميلة
:)

Mohamed Elshal (shix) said...

wa3d-el3yoon
منور والله معلش الرد متاخر بس ظروف كده
وطبعا انا برحب بيك جدا كاهلاوى متفهم اسليب الزمالك فى التقليل من انتصارات الاهلى
بس انا حقولك حاجه الزمالكاويه معادوش بيكسبوا ففكروا ان التقليل من فوزنا ده مكسب ليهم بس حنعمل ايه فى الحقد اللى فى قلوب قله قليله منهم علشان محدش يزعل منى
يلا الى انتصارات قادمه كثيره للاهلى ان شاء الله

Mohamed Elshal (shix) said...

break
وانت طيبه ورمضان كريم
ويا رب السنه دى تبقى جميله يعنى انا عن نفسى كنت حاسس فى الاول انها حتبقى ممله بس الايام دى وبعد شويه تغيير اعتقد انها حتبقى حلوة
ورمضان كريم

مدونه يلا نفضحهم said...

تتشرف اسرة يالانفضحهم
بدعوة سيادتكم لافتتاح مقرها بالاسكندرية
مركز ضحايا
للاستشارات القانونية والتأهيل النفسى

محاضرة بعنوان مبادىء واساسيات حقوق الانسان

وورشه عمل لتقسيم فريق الاسكندرية وذلك يوم الجمعة اوافق 14/12/2007 فى تمام الساعة الواحدة ظهرا

العنوان :- 9ش مسجد الايمان متفرع من شارع اسكندر ابراهيم خلف جزارة الزهيرى - ميامى - الاسكندرية
ت:- 5484897 - 0166885063

الستة بتوع صيدلة said...

حبينا نناديكم تيجوا تحضروا اول عيد ميلاد للمركب عندنا

ما تتأخروش